Kundereferanser → Cillco
Med betalt feriedag annenhver uke for alle ansatte er ikke Cillco helt som andre ambisiøse gründerbedrifter. Og på bakrommet har de full oversikt med blant annet Bård styreportal.
Cillco startet opp med 20 ansatte i fjor da gründerne kjøpte tilbake selskapet de solgte i 2020. Vi har lært mye på veien, og når vi nå starter bedriften på nytt har vi store ambisjoner om å gjøre alt riktig fra start, forteller Yngve Tronstad, styreleder og CMO.
Merkevaren består av to selskaper – Cillco Technology og Cillco Consulting. Førstnevnte tilbyr banebrytende løsninger for innkjøp og leverandørhåndtering – lekkert sydd sammen i en moderne skyplattform.
Cillco Consulting har på sin side ett bein plantet i to spennende verdener, nemlig spesialbygd software og ERP-rådgiving. Selskapets utviklere tilbyr hjelp med de fleste utfordringer knyttet til programmering.
Med teknologien utviklet i sitt søsterfirma kan Cillco Consulting også utvikle og drifte spesiallagde applikasjoner for sine kunder. Selskapets forretningsrådgivere og applikasjonskonsulenter har sitt hovedfokus på alt som omhandler IFS Applications.
I starten av september i 2022 arrangerte Cillco kickoff for sine ansatte både ved hovedkontoret i Trondheim og ved selskapets avdeling i Oslo. Begivenheten fant sted i oppstartsbedriftens lokaler i hovedstaden. Fra scenen meddelte styreleder Tronstad blant annet gladnyheten om at alle ansatte i selskapet fra og med neste måned ville få fri annenhver fredag – med full lønn.
Hvorfor? Styreleder Tronstad forklarer:
– Dette handler blant annet om å tilpasse seg en virkelighet preget av tidspress fra alle kanter. Jobb, fritidsaktiviteter, barnehage, skole, hus og hytte. Alt er mer organisert enn før. Med mesteparten av døgnets våkne timer tilbrakt på jobb, ser vi at mange sliter med å få hverdagen til å gå opp. Ordningen er vårt bidrag til å komme nærmere balanse mellom arbeid og fritid.
Å tilpasse seg en virkelighet preget av tidspress fra alle kanter er noe Cillco vektlegger også for å effektivisere den daglige driften av selskapet og arbeidet til selskapets styre. Som regnskap- og økonomisystem benytter Tronstad og co. Tripletex. Det nettbaserte systemet gjør at selskaper kan ha «alt» samlet på ett sted, som fakturering, regnskap, rapporter, lønnsutbetalinger m.m.
– Vi ser at det er et stort behov for et godt system og har derfor valgt Tripletex, som vi egentlig har brukt helt siden 2008. I og med at vi er et veldig aktivt styre ser vi også et like stort behov for å ha kontroll på styredokumentasjonen fra dag én. Derfor har vi også gått til anskaffelse av styreportalen Bård.
– Bård har gjort det mulig for oss i Cillo å effektivisere styrearbeidet. En viktig funksjon i portalen er integrasjon med Tripletex hvor styremedlemmene våre ser oppdaterte regnskapstall direkte i Bård.
Å koble Bård til regnskapssystemet gir styret innsikt i tallene som betyr noe, i sanntid, uansett hvor de er.
– Og akkurat det er nok det beste med hele løsningen. At Bård er et digitalt system som alltid er er oppdatert og tilgjengelig, på nett, laptop og mobil, og at man får lett strukturert opp styredokumentasjonen sin fra dag én. Med Bård har vi full kontroll og oversikt over dette.
Det norske IT-eventyret Highsoft fra Vik i Sogn, har hele 80 av verdens 100 største selskaper på kundelisten.
Lene Andrea Knutsen og PiL har ingen tid å miste som timeselgende konsulentselskap. Og et av de tidsbesparende verktøyene PiL tar i bruk, er Bård.
Ryfylkes største totalleverandør av byggetjenester velger Bård når styrearbeidet skal effektiviseres.
Prøv Bård uten forpliktelser i dag for ditt styre. Ingen betalingsdetaljer nødvendig – og kontoen utløper automatisk hvis du ikke vil fortsette.