Logg inn

Spisser konsulentselskapet med Bård

Lene Andrea Knutsen og PiL har ingen tid å miste som timeselgende konsulentselskap. Et av de tidsbesparende verktøyene PiL tar i bruk, er Bård.

Pil Gruppen i Stavanger tilbyr IT-konsulenttjenester innen arkitektur og systemutvikling. Selskapets IT-konsulenter er solide full-stack utviklere som behersker både frontend og backend. De har alle flere års erfaring innen systemutvikling, både som utviklere, arkitekter og tech-lead, i tillegg til webutvikling, Android og iOS.

Etter etableringen i 2020 har PiL opparbeidet seg en solid kundeportefølje.

– Vi har kunder bestående av kjente nasjonale selskaper – profesjonelle og solide aktører, hovedsaklig innen shipping, finans samt olje og gass, forteller daglig leder i PiL, Lene Andrea Knutsen.

Shopper gjerne tjenester

Selskapet har totalt 9 ansatte – alle fremoverlente, engasjerte og sylskarpe mennesker, forteller Lene Andrea.

– Slike «tente lys» er mennesker som lengter etter å bli med på en reise. Vi er sultne på å lære, flinke å kommunisere og er kjent for å ta ansvar.

– I PiL skal vi skynde oss sakte. For oss handler det ikke om å vokse raskt, det handler om å vokse riktig, i riktig tempo og med de riktige menneskene. Vi skal være et lettbent selskap som aldri blir topptungt. De oppgavene vi kan få utført av andre, kjøper vi gjerne av andre som tjenester. Min jobb er hovedsaklig salg, rekruttering og oppfølging av konsulentene, og å bruke minst mulig tid på tradisjonelle og administrerende oppgaver, som kan løses av andre.

Oppdaget Bård på gamle trakter

Mange av Lene Andreas administrative oppgaver løses nå av Bård – det digitale styreverktøyet fra Restack Software i Haugesund.

– Jeg jobbet tidligere i Haugesund og har fremdeles et stort nettverk i byen og regionen, så jeg følger fremdeles med på hva som rører seg der. En artikkel Gründerloftet publiserte i sine SoMe-kanaler fattet min interesse da den tok for seg Bård, mimrer Lene Andrea, som deretter registrerte seg for en gratis prøveperiode.

– Jeg likte det jeg så og fikk oppleve. Samtidig hadde jeg en del spørsmål rundt ting jeg ønsket bedre forklart, som raskt ble innlemmet og besvart av teamet. Etter hvert fikk jeg også behov for elektronisk signering, og vi gikk da over på den betalte og fulle Bård-versjonen.

Kvalitetssikring og sjekklister

Som konsulentselskap er PiL avhengig av å selge timer.

– Hos oss innebærer rollen som daglig leder mye forskjellig, som å være både HR-leder, selger, rekrutterer, vanner av blomster samt alltid sørge for at det er Cola og øl i kjøleskapet. Med andre ord har jeg dermed ikke tid til å gjøre dulle oppgaver som jeg kan få gjort ved hjelp av automatiserte og digitale løsninger.

Som daglig leder og styremedlem må PiL-lederen sammen med de andre styremedlemmene kontinuerlig følge og oppfylle en rekke formelle krav og pålegg.

– Styrearbeid er svært viktig å utføre på en grundig måte. Bård kvalitetssikrer at alle pålagte styreoppgaver blir utført ved hjelp av blant annet automatiserte påminnelser og sjekklister.

– Det er ikke alltid styremedlemmene våre har mulighet til å sitte samlet fysisk for å avholde styremøter. E-poster relatert til styrearbeid kan også være vanskelige å finne igjen i mengden av all annen mail. Med Bård kan man «være» på styremøter via digitale løsninger, og alt av kommunikasjon, dokumenter, innkallelser og info er samlet på én og samme plass før, under og etter møtene.

– Mer effektive og profesjonelle styremøter

Under et styremøte kan det være vanskelig å få med seg alt da man gjerne multitasker.

– Man skal avholde møtet, skrive notater og referater samt sende det ut i etterkant av møtet. Med Bård bruker jeg bare litt tid på å forberede sakslistene, ellers genereres og lagres alt av kommentarer fra andre medlemmer, og styreprotokollen er klar for signering idet møtet er over. Bård gjør styremøtene mer effektive og profesjonelle.

Brukergrensesnittet samt logiske og intuitive brukeropplevelser er andre ting som fremheves av PiL-lederen.

– Et annet stort pluss ved Bård er at styreverktøyet er linket opp mot bank og regnskapssystemet man benytter, som i vårt tilfelle er PowerOffice. De andre styremedlemmene har derfor god innsikt i økonomi og rapporter de trenger. Dette gjør det enkelt for styreleder når han skal rapportere videre til morselskapet Keystone.

Som et konsulentselskap med store ambisjoner både for sine ansatte og kunder, er all tid verdifull.

– Jeg og vi har rett og slett ikke tid til å bruke tiden vår på ting som enkelt kan gjøres med noen få tastetrykk, som med Bård.

Nysgjerrig?
Du setter opp Bård for styret ditt på bare noen minutter.
Ingen forpliktelser
Ingen opplæring eller kurs
Prøv i 30 dager

Ofte stilte spørsmål

Ja, prøveperioden er uforpliktende. Du inviterer selv eventuelt andre styremedlemmer, og hvis du ønsker å fortsette å bruke Bård etterpå oppgraderer du enkelt abonnementet.

Ja, du får faktura på EHF eller e-post.

Ja - med Bård kan du enkelt sette opp både agenda, innkalling og referat for mindre formelle møter som f.eks avdelings- eller ledermøter. Bård sørger også for rask og effektiv gjennomføring av både tradisjonell og heldigital generalforsamling eller årsmøte med digital avstemning.

Nei. 😊 Bård er lidenskapelig designet med fokus på brukervennlighet, og alle våre kunder kommer raskt i gang selv med løsningen. Skulle det være noen spørsmål kommer du fort i kontakt med oss på chaten.

Med Bård får du 1GB inkludert lagringsplass, og det holder i de fleste tilfeller til mange år med styredokumenter. Har du behov for mer plass koster det kr 39/mnd per ekstra GB.

Med Bård kan du opprette så mange datarom du vil, og du kan i tillegg velge å gi tilgang til andre brukere eller organisasjoner på hvert enkelt datarom.

Ja. Selv om du ikke kjøper datarom-modulen kan du uansett lagre dokumenter knyttet til saker, møter og oppgaver.

Med Bård kan du velge å signere med BankID eller med standard digital signatur.

Bård fungerer like bra for de som har styremøter hver måned, som for de som kun har de obligatoriske møtene. Den store fordelen med å bruke et digitalt verktøy for styrearbeidet er at man får samlet all styrets kommunikasjon og dokumentasjon på en trygg og fremtidsrettet plattform, samt at man sparer verdifull tid man kan bruke på å bygge organisasjonen.

Ja, Bård er en fullverdig signeringsløsning som gjør at du kan laste opp hvilket som helst dokument for å få det digitalt signert.

Ja, mange av våre brukere er utenlandske. Bård er oversatt til engelsk, og man kan også signere selv om man ikke har norsk BankID.

En signatur gjelder for en person som signerer ett møte/dokument. Det vil si at om dere er 2 personer i styret kan dere signere 5 dokumenter i året med pakken som er inkludert i abonnementet. Ekstra signaturer utover dette koster kr 19/stk., eventuelt kan du kjøpe 50 eller 100 ekstra signaturer per år for hhv. 59/mnd og 79/mnd.

Fikk du ikke svar på det du lurte på? Chat med oss eller send en e-post på [email protected].